Семінар-тренінг сурдопедагогів

2017-04-07

/Files/images/1nshe/kursi_2016/IMG_8209.JPG

5-6 квітня 2017 року в м. Кропивницькому вперше в історії КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського» було проведено обласний семінар-тренінг сурдопедагогів. Заняття проводилися на базі інституту та КЗ «Навчально-виховне об’єднання № 3 «Спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок»

Проблема семінару-тренінгу: «Науково-методичне забезпечення діяльності сурдопедагога в умовах реформування освіти»

Мета: проаналізувати специфіку та теоретико-методичні аспекти підготовки педагогів до практичної діяльності з дітьми, які мають порушення слуху, окреслити коло фахових компетентностей, необхідних для реалізації завдань сучасної спеціальної освіти.

Завдання: актуалізувати та розширити знання учасників семінару; показати необхідність науково-обґрунтованого впровадження сучасних технологій у практику роботи сурдопедагогів; стимулювати учасників семінару до пошуку, творчості; сприяти обміну досвідом роботи, педагогічними знахідками.

Керівник семінару - В.Войтко, науковий керівник - О.Жосан

У роботі семінару взяли участь 34 особи. Це - вчителі-дефектологи (сурдопедагоги) зі спеціальних навчальних закладів міст Кропивницького та Новомиргорода, корекційні педагоги спеціальної школи-інтернату з м.Знам'янки, вчителі-логопеди з Центру соціальної реабілітації (денного перебування) дітей-інвалідів Кіровської районної у м.Кіровограді ради та фахівці територіального відділення Українського товариства глухих.

Семінар-тренінг отримав високу оцінку всіх учасників, які висловили побажання проводити такі заходи щорічно.

Висловлюємо щиру подяку за активну участь у підготовці та організаційному забезпеченні семінару-тренінгу директорам спеціальних навчальних закладів: Фундовій В.І., Щербині С.С., Заруцькій Н.В.

Кафедра педагогіки, психології і корекційної освіти


Фотозвіт


Відеоматеріали

Обговорення проблем сурдопедагогiки та логопедiї https://www.youtube.com/watch?v=mzs21C4qQ5M

Фрагменти заняття методиста Тищенко Т.О. https://www.youtube.com/watch?v=kQJPBnPDsfw

Фрагменти заняття Войтко В.В. https://www.youtube.com/watch?v=ekZC7a785Wc

Проблеми соцiалiзацiї глухих дітей: що таке спеціальна школа, чи потрібна інклюзія глухій дитині? https://www.youtube.com/watch?v=Iv44gwiSB00


Програма семінару-тренінгу

5 квітня

Нормативно-правове та науково-методичне забезпечення діяльності вчителя-дефектолога (лекція, практичне заняття)

Жосан Олександр Едуардович, завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат педагогічних наук

Обхідні шляхи формування навичок письма та читання в учнів з порушенням слуху(практичне заняття)

Тищенко Тетяна Олександрівна, методист науково-методичної лабораторії з інклюзивного та інтегрованого навчання, вчитель-логопед

Методика складання портфоліо учнів (практичне заняття)

Кендюхова Антоніна Анатоліївна, доцент кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат педагогічних наук

Інноваційні підходи до організації навчально-виховного процесу спеціальної школи-інтернату

Щербина Світлана Семенівна, директор Новомиргородської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату

Проблеми соціалізації випускників спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів

Представники організацій Українського товариства глухих

6 квітня

Компетентнісний підхід до професійного розвитку педагогів у спеціальній школі

Фундова Валентина Іванівна, директор НВО № 3 «СЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»

Тренінг «Шляхи розвитку професійної компетентності вчителів-дефектологів (сурдопедагогів)»

Блок І. 09.30-10.00 Методологічні основи проведення тренінгу: структура, зміст та принципи побудови

Войтко Валентина Володимирівна

Блок ІІ. Методичний кейс. Розвиток навичок невербальної взаємодії, вміння розуміти свої емоції та досягати поставленої мети

Войтко Валентина Володимирівна

Блок ІІІ. Методичний кейс. Сучасні підходи до роботи сурдопедагога: навчальні стратегії та методи

Принципи, засоби та способи формування навичок усного мовлення у поєднанні з дактильно-жестовою мовою

Тарасенко НаталіяВікторівна, заступник директора з навчально-виховної роботи НВО № 3 «СЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»

Рудь Наталя Григорівна, Карпенко Інна Володимирівна, Бойкова Лариса Вікторівна – вчителі вищої кваліфікаційної категорії

Значення розвитку сенсорно-перцептивного сприймання та аналізу у дітей з порушеннями комунікативної функції

Водзинська Світлана Василівна, вчитель І кваліфікаційної категорії

Блок ІV. Підсумки. Рефлексія. Плани на майбутнє

Войтко Валентина Володимирівна

Кiлькiсть переглядiв: 19