• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Григорій Костюк - наш земляк, засновник вітчизняної психологічної науки

/Files/images/1450915_507337512703053_4252098281507736342_n.jpg

Життєвий і професійний шлях Г.С.Костюка — це прекрасний зразок творчої самореалізації і водночас безкорисливого й натхненного служіння науці і суспільству. Його фундаментальні дослідження в галузі психології свідчать про колосальну ерудицію і є результатом глибоких роздумів великого вченого.

У односельців, які ще пам’ятали селянського сина Григорія Костюка, залишилися теплі спогади. Він був простою людиною, ніколи не соромився місця, де він народився та проходило його дитинство. Чесність, скромність та безкорисливість Григорія Силовича завжди є і буде взірцем для нас – нащадків славного земляка.

Він мав феноменальну пам’ять. Прекрасно вчився в церковно - парафіяльній школі, знав напам’ять Псалтир і Біблію. Учителі радили послати сина вчитися, з нього будуть великі люди. Так воно і сталося. У 1915-1919 роках навчався у Київськй Колегії Павла Ґалаґана. У 1919-1920 роках повернувся до рідного села, де викладав у школі. Потім Григорій Силович прикладав багато зусиль, звертався в різні інстанції з проханням допомогти відкрити семирічну трудову школу в рідному селі. Тому за його ініціативи в селі Могильне було відкрито таку школу, яка носила ім’я Т.Г. Шевченка. 1920 року поступив до філософсько-педагогічного факультету Київського вищого інституту народної освіти. Під час навчання також викладав математику у Київській трудовій школі № 61 ім. І.Франка, яка була в той час експериментальною школою України. Закінчив інститут 1923 року і тоді ж призначений директором цієї школи. Паралельно навчався в аспірантурі за спеціальністю «психологія». По закінченню аспірантури (1928) успішно захистив кандидатську дисертацію, у якій узагальнив спостереження за розумовим розвитком учнів.

Прийшовши до психологічної науки з учительської ниви, Григорій Силович протягом усієї своєї наукової діяльності підтримував тісний зв'язок із школою, добре знав її проблеми і потреби.

/Files/images/250px-Костюк_Г_С_.jpg

Талановитий експериментатор і теоретик, він рано виявив також організаторські здібності. У 30-ті роки Г.Костюк очолює кафедру психології Київського педагогічного інституту і психологічний відділ Українського науково - дослідного інституту педагогіки. Веде активну викладацьку роботу, здійснює ґрунтовні дослідження, друкує чимало статей, працює над першим в Україні підручником з психології для вузів. Загалом вченим було написано більше 300 наукових праць.

У жовтні 1945 року за ініціативи Г.Костюка було створено науково-дослідний інститут психології. Під його керівництвом (протягом 27 років) ця установа стала важливим осередком психологічної думки, кузнею психологічних кадрів. Цей заклад носить ім’я видатного психолога Григорія Силовича Костюка, а також завдяки його підтримці (у тісній співпраці з директором школи Ф.А. Мушинським) у нашому селі в 1975 році була відкрита нова школа.

Людина може реалізуватися повністю тільки тоді, коли її підтримує сім’я. Григорію Силовичу пощастило, що його оточували такі люди: дружина та сини, які також стали відомими науковцями. Його родина відзначалася простотою, щирістю і гостинністю.

Пам'ять про людину живе вічно, тоді коли її пам’ятають. Наша школа завжди береже пам’ять про таких людей. Колектив школи бере активну участь у конференціях, семінарах, виставках. У 1999 році, до 100-річчя з дня народження видатного психолога, відкрито меморіальну дошку Г. Костюку. 5 грудня 2014 року у місті Києві відбулося відкриття експозиційної виставки, присвяченої 115-ій річниці від дня народження нашого земляка «Джерела творчості Г.С.Костюка». Педагогічним колективом було передано багато матеріалів для цієї виставки, також делегація нашої школи побувала на відкриті, де була нагороджена грамотою Національної академії педагогічних наук України./Files/images/завантаження.jpg

Всесвітньовідомий учений-психолог залишив по собі велику наукову спадщину – результат досліджень, творчих пошуків і напрацювань. Цю спадщину широко використовуємо і ми, педагоги загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів села Могильне. Наслідком того, що педагоги використовують в учительській практиці дослідження нашого земляка Григорія Силовича, є те, що учні показують хороші результати у навчанні, спорті, дослідницькій роботі, вміють організувати власне дозвілля. Актуальним напрямком освітньої діяльності залишається пошук, розвиток і підтримка обдарованих учнів.

Інноваційна діяльність педагога в загальноосвітньому навчальному закладі буде продуктивною тільки тоді, коли він відмовиться від штампів, стереотипів у навчанні, вихованні й розвитку особистості, створить нові цілі та принципи своєї діяльності.

У сучасних умовах неважливо, яким шляхом отримані знання та вміння, важливо, щоб вони забезпечували достатньо високий рівень компетентності особистості.

Педагогічний колектив загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів села Могильне Гайворонського району Кіровоградської області


Круглий стіл, присвячений 118-й річниці від дня народження Г.С.Костюка

«Культура міжособистісних стосунків учасників освітнього процесу як основа всебічного розвитку особистості»

5 грудня 2017 року на базі КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського» науковцями кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти було проведено засідання круглого столу, присвяченого 118-й річниці від дня народження Г.С.Костюка.

В засіданні круглого столу взяли участь 29 осіб. Це науковці кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти та бібліотечні працівники КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського» та кафедри практичної психології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, психологи, дефектологи, логопеди, соціальні педагоги, студенти психологічного факультету м. Кропивницький.

Круглий стіл отримав високу оцінку всіх учасників, які висловили побажання проводити такі заходи щорічно, зокрема підкресливши потребу такого засідання на відзнаку 120-ї річниці від дня народження нашого земляка Г.С.Костюка на його малій батьківщині у с. Могильному Гайворонського району Кіровоградської області.

Висловлюємо щиру подяку за активну участь у підготовці та організаційному забезпеченні проведення круглого столу завідувачу кафедри практичної психології Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, кандидату психологічних наук, доценту Горській Г.О., директорам спеціальних навчальних закладів: Фундовій В.І., Станкевич Н.В., директору КЗ «Навчально-виховне об’єднання «Загально освітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів, ліцей «Сокіл», центр позашкільного виховання Кіровоградської міської ради Сторчаусу С.Д., провідному бібілотекарю КЗ «Кіровоградський ОІППО імені Василя Сухомлинського» Воловоденко В.П., студентам психологічного факультету.

/Files/images/1nshe/З дитячого садочку до випуску у доросле самостійне життя ми навчаємо культурі спілкування нечуючих дітей та їх батьків.jpg

/Files/images/1nshe/Про діалог і не тільки говорить Г,О.Горська.jpg

/Files/images/1nshe/Не переводячи подих слухали доповідачів.jpg

/Files/images/1nshe/Культура спілкування забезпечить дітям з особливими потребами соціалізацію в широкому соціумі.jpg

/Files/images/1nshe/Культура спілкування забезпечить дітям з особливими потребами соціалізацію в широкому соціумі.jpg

/Files/images/1nshe/До нових зустрічей....jdbg.jpg

Відповідальні – О.Жосан, В.Войтко
Кiлькiсть переглядiв: 60