• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Практика на курсах підвищення кваліфікації вчителів-логопедів, завідувачів та логопедів логопедичних пунктів

Практика на курсах підвищення кваліфікації вчителів-логопедів, завідувачів та логопедів логопедичних пунктів

2019-05-30

/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6673.JPG

29 травня 2019 року для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів-логопедів, завідувачів та логопедів логопедичних пунктів на базі комунального закладу «Новомиргородська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради» було проведено педагогічну практику з проблеми «Організаційно-методичні аспекти розвитку ключових компетентностей школярів у контексті реалізації Концепції «Нова українська школа».

Директор школи Павленко Василь Михайлович ознайомив з історією створення закладу, презентував систему комплексного супроводу учнів з особливими освітніми потребами в закладі з формування ключових компетентностей. Також наголосив, що для забезпечення навчальної діяльності дітей з порушеннями слуху в аспекті Реалізації Концепції «Нова українська школа» було створено сенсорну кімнату, відповідно обладнано навчальні кабінети, зокрема оновлено кабінет соціально-психологічної служби, ЛФК, ритміки та ін. Учасники педагогічної практики у ході роботи здійснили екскурсію по школі, ознайомились з матеріально-технічною та навчально-методичною базою закладу.

Педагогічна практика для здобувачів освіти містила комплекс заходів, які було об’єднано в три блоки.

Блок 1 було присвячено соціально-психологічному супроводу. З особливостями роботи соціально-психологічної служби в умовах спеціального закладу познайомила практичний психолог Ананченко С.В. Здобувачі освіти активно відпрацьовували завдання міні-тренінгу з протидії боулінгу в освіті, визначали шляхи профілактики агресивної поведінки тощо. По завершенню обговорили питання профілактики боулінгу щодо всіх дітей, зокрема і з особливими потребами та опрацювали рекомендації по профілактичній роботі для всіх учасників освітнього процесу.

Блок 2 було присвячено корекційцно-розвитковій роботі. Систему роботи сурдопедагога на корекційно-розвиткових заняттях презентували педагоги Брижіцька М.К., Шуригіна М.К., Зубріцька І.В., Ткаченко Т.В. Учасники переглянули фрагменти корекційно-розвиткових занять з дитиною, що має слуховий імплант, з постановки звуків. Здобувачі ознайомились з технікою глобального читання для учнів з порушенням слуху та методичними аспектами постановки звуків для дітей з порушеннями слуху. Також було акцентовано увагу та комплексній роботі, що включає дихальні, артикуляційні та голосові вправи та послідовність постановки звуків. Акцентовано увагу на методичних прийомах роботи з дітьми в парадигмі Концепції «Нова українська школа». У ході обговорення вчителі-логопеди обговорили спільні аспекти роботи сурдопедагога та вчителя-логопеда з постановки звуків та розвитку мовлення.

У блоці 3 було розкрито питання соціалізації дітей з порушеннями слуху. Учасники практикивзяли участь у тренінгу «Життя без звуків – відчути серцем», що провела заступник директора школи Степанова Ю.І.Здобувачі освіти та учні школи працювали разом, вчилися передавати інформацію за допомогою жестової мови та порозумітися з учнями, що мають порушення слуху. Учасникам біло представлено майстер-клас щодо опанування української жестової мови, кожен намагався показати своє ім’я та перекласти висловлювання жестовою мовою так, щоб зрозуміли діти. Це було складно, але дуже цікаво.

Заступник директора Височин О.А. презентувала англійську жестову мову. Учасникам презентували абетки, і вони мали змогу порівняти українську та англійську жестові мови. Здобувачі освіти переконалися, що для спілкування і розуміння не існує кордонів, варто тільки спробувати.

Здобувачам освіти було презентовано виставку робіт учнів школи «Таланти квітнуть серед нас» (вихователі Вакуленко Н.М. і Морозова Я.А.) Здобувачі відзначили різноманітність технік та креативність виробів.

На завершення було презентовано програму «У світі казок В. Сухомлинського» лялькового театру. Діти з порушеннями слуху здійснювали постановку фрагменту казки, а учасники намагалися пригадати її назву.

Висловлюємо подяку адміністрації школи та педагогічному колективу за гостинність, інформативно, змістовно, цікаво організовану педагогічну практику для слухачів курсів, сподіваємось на подальшу співпрацю.

Інформацію підготувала старший викладач кафедри Павлюх В.В.

/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6625.JPG/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6638.JPG/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6659.JPG/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6673.JPG/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6693.JPG/Files/images/1nshe/kursi_052019/IMG_6741.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 152