Шановні колеги! У вітчизняній науці та освітній практиці все більше уваги останніми роками приділяється проблемам удосконалення системи психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу в різних ланках освіти: від дошкільної до вищої. Ці проблеми стають ще більш актуальними у контексті реалізації завдань реформи освіти згідно з концепцією «Нова українська школа». У цій діяльності наукова спадщина нашого земляка Василя Сухомлинського є для освітян надзвичайно важливою і корисною.
Запрошуємо учасників конференції, що надіслали свої матеріали, і гостей узяти активну участь в аналізі та обговоренні статей, висловлювати власні думки. Свої коментарі, запитання, зауваження та пропозиції просимо залишали на сайті. Сподіваємося, що матеріали конференції стануть у пригоді науковцям і практикам та сприятимуть удосконаленню навчально-виховного процесу в різних ланках освіти.
Людмила Корецька, директор комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічої освіти імені Василя Сухомлинського»
Нова українська школа Василя Сухомлинського: 50 років по тому
Шановні учасники конференції! Пропоную розпочати нашу роботу переглядом історичних кінокадрів. У цих фрагментах кінофільмів ви не лише побачите і почуєте Василя Сухомлинського, ви зможете також впізнати в його ідеях основні змістові напрями концепції «Нова українська школа». Тут є все: компетентнісний, діяльнісний, особистісно орієнтований підходи в освіті, дитиноцентризм, прагнення психологічного забезпечення діяльності школи та роздуми про необхідність вмотивування роботи педагога і удосконалення шляхів його професійного зростання.
Передивляючись ці кінокадри, інколи ловиш себе на думці: де були ці ідеї останні п’ятдесят років? Що саме із творчої спадщини видатного педагога ми систематично і наполегливо "впроваджували" в нашу освіту? Шкода, що ми лише сьогодні починаємо по-справжньому намагатися зрозуміти їх сутність. Захоплюючись фінською і польською моделями освіти, ми, на жаль, забуваємо, що в нас є своя, вітчизняна, створена в далеких 60-х роках, унікальна освітня система з психологічною службою та елементами інклюзії, про що в Європі лише починали говорити. На базі загальноосвітньої середньої школи в містечку Павлиш, що в Кіровоградській області, функціонував справжній експериментальний майданчик з усіма головними ознаками «Нової української школи». На жаль, результатам того експерименту лише сьогодні відкрито дорогу, лише сьогодні вони отримали шанс на справжнє, а не фейкове впровадження. Отже, колеги, дивимося фільм!
Олександр Жосан, завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти
ОГОЛОШЕННЯ
Орієнтовна дата виходу з друку збірника матералів конференції - 20 жовтня. Після цього ми відразу надішлемо його за адресами, зазначеними в заявках. Оргкомітет
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
Кiлькiсть переглядiв: 1669